Heeft een van jullie wel eens gehad dat er één of meer glijbanen gesloten waren?
Dit kan een grote frustratie zijn, helemaal na een lange reis als je er speciaal voor naartoe reist.
In de Benelux en Duitsland komt dit gelukkig zelden voor.
In veel waterparken in het buitenland komt het vaak voor dat er soms glijbanen worden gesloten als er weinig bezoekers zijn.
Bij bijvoorbeeld 2 indentieke kamikazes of aqualoops (met valluiken) waarvan de layout precies gelijk is, maakt het niets uit.
Maar bij bijvoorbeeld 2 of meer bodyslides of blackholes met verschillende layouts is dit vervelender omdat de beleving per baan anders is.
In mijn ervaring is dat met name wildwaterbanen een hoge storings gevoeligheid hebben.
Ikzelf heb het 2 keer gehad in Weissenhauser strand dat de blauwe blackhole dicht was, de eerste keer in 2009 nog voor de nieuwe aqua racer. De 2e keer was een jaar later omdat ik terug ging voor de nieuwe aqua racer, maar ook toen was de blauwe glijbaan dicht.
Ook had ik vorig jaar pech in Aquamagis Plettenberg waarbij alle glijbanen behalve de Green Kick uitvielen tijdens een extreem drukke dag, een maand later was het andersom, de Green Kick was gesloten, de rest was gelukkig wel open.